ZA KARNIVOR ILI MESNU DIJETU KAŽU DA TOPI KILOGRAME BRŽE OD KETO ISHRANE: Nutricionisti okrivaju zašto može biti opasna

U svetu se svako malo pojavljuje neki novi fitnes trendovi ili način ishrane koje ubrzo postane globalni hit, a trenutno je jedna od najpopularnijih dijeta Karnivor dijeta.

Karnivor dijeta ili mesna dijeta dobija sve više na popularnosti, a odnosi se na konzumiranje isključivo životinjskih proizvoda. Dakle, na ovoj dijeti nisu dopuštene nikakve namirnice biljnog porekla, čime se piramida pravilne ishrane drastično redukuje.

Mesna dijeta – jelovnik

Karnivor dijeta obuhvata sledeće namirnice:

  • crveno meso
  • belo meso
  • životinjske masti
  • jaja
  • iznutrice
  • riba
  • mesne prerađevine
  • mlečni proizvode (opcionalno)
    Mesna dijeta obuhvata samo namirnice žicotinjskog porekla

    Ako biste se strogo držali jelovnika ove dijete, tada biste po pravilu trebali da izbegavate i mlečne proizvode, ali i sve začine osim soli.

Zabranjene namirnice su:

  • voće
  • povrće
  • žitarice
  • biljna ulja
  • semenke
  • orašasti plodovi
  • začini
  • mahunarke

Drugim rečima, sve namirnice biljnog porekla su zabranjene. Jelovnik mesne dijete vrlo je oskudan, bogat proteinima i mastima. Pitate se zašto bi se uopšte neko odlučio na mesnu dijetu i živeo samo od mesa? Zagovornici ove dijete veruju da će tako izgubiti višak kilograma i rešiti se alergija i intolerancija na hranu.

Uz mesnu, ali i bilo koju drugu dijetu koja vas stavlja u kalorijski deficit izgubićete višak kilograma. Kao što znamo, ne goji ni jedna namirnica sama po sebi, već se uvek računa ukupni unos kalorija na kraju dana, odnosno na kraju nedelje.

Mesna dijeta iz ishrane izbacuje sve namirnice biljnog porekla

Pritom nije važno iz kojeg izvora kalorije dolaze. Ako vam je važno zdravlje, onda će vam biti bitan i izbor namirnica, a to zasigurno ne znači da izbacite jednu grupu ili čak čitave grupe namirnica, što je najčešće karakteristika popularnih dijeta.

Štaviše, “stigmatizacija” pojedinih grupa ili vrsta namirnica najčešće vodi do poremećaje u ishrani.

Naime, šta odgovara jednoj osobi, ne mora da znači da će odgovarati drugoj.

Ovakav stav mogli bi da iskoriste i zagovornici mesne dijete govoreći da je to jedina vrsta dijete koja im odgovara. Ipak, jedno je redukovati pojedine namirnice poput testa, a sasvim je nešto drugo izbaciti veći broj namirnica poput voća, povrća, žitarica i mahunarki.

Neko ko je alergičan na gluten svakako će izbegavati žitarice i proizvode koji sadrže gluten, ali to ne znači da mora da izbaci sve žitarice poput pirinča i kukuruza koje ne sadrže gluten.

Karnivore dijeta može biti opasna po zdravlje

Karnivor dijeta – iskustva

Osobe koje su se držale mesne dijete priznaće da su u početku imale problema s probavom, najviše sa zatvorom. To je i očekivano budući da je ishrana lišena vlakana, zbog čega bi osobe na mesnoj dijeti trebale da uzimaju suplemente vlakana. Osobe koje duže od mesec dana slede karnivore dijetu rizikuju manjak vitamina, minerala i antioksidansa, posebno vitamina C koji je esencijalan i koji moramo svakodnevno da unosimo u organizam.

Tako dolazi do pothranjenosti, odnosno nutritivnog manjka koji izaziva bolesti i poremećaje, u zavisnosti od toga koji vitamin ili mineral nedostaje. Karnivore dijeta sadrži previše zasićenih masti, zbog čega se rizikuje zdravlje krvnih sudova i pojava ateroskleroze.

Zbog visokog udela proteina može da nastrada i jetra jer se oslobađa veća količina amonijaka. Na meti su i bubrezi, ali i kosti jer se povećava rizik od osteoporoze. Osobe koje slede mesnu dijetu zapravo bi trebale da uzimaju puno dodataka ishrani poput vitamina, minerala i vlakana.

Osobe koje su na mesnoj dijeti trebali bi da unose što više dodataka ishrani

Preuzeto sa: https://stil.kurir.rs/rss/lepi-zdravi/

Admin

Read Previous

NBS očekuje naglo snižavanje inflacije naredne godine

Read Next

Ove godine su NAJKRITIČNIJE ZA VARANJE