Vučić: Od Beograda do Golupca 2024. za 70 minuta

Aleksandar Vučić je u razgovoru sa kineskim izvođačima kazao da će prva deonica biti završena do kraja 2023. godine.

Istakao je da će brza saobraćajnica biti važna za povezivanje tog dela zemlje sa Beogradom i drugim gradovima.

Takođe, naveo je da će se ta brza saobraćajnica nadovezati na Dunavsku magistralu, gde se već radi obnova.

Do kraja ove godine biće završena obnova dela Dunavske magistrale od Kladova do Donjeg Milanovca, a do juna druga deonica od Donjeg Milanovca do Golupca.

Vučić je pozvao izvođače da ubrzaju te radove i ako mogu završe obnovu Dunavske magistrale i pre juna.

Kaže da je problem što trenutno nema slobodnih radnika u našoj zemlji koliko se gradi i da, na primer, na gradnji Moravskog koridora, radi oko 1.000 Turaka i Indijaca.

Predsednik je naveo da će se raditi i brza saobraćajnica do Brze Palanke, a kasnije i odatle do Kladova i Negotina.

Vučić je u razgovoru sa predstavnicima “Šandong haj spid grupe”, koja je glavni izvođač na brzoj saobraćajnici od Požarevca do Golupca, saznao da će u tom kineskom gradu Srbin biti trener lokalnog košarkaškog kluba.

Predsednik je rekao da je to dobra odluka i u šali dodao da ta kompanija mora da nam uradi besplatno jedan lokalni put u dužini od dva kilometra u tom delu zemlje, pošto će dobiti dobrog košarkaškog trenera, a direktor kineske kompanije je na to pristao.

Ta kompanija, takođe, gradi auto-put od Lajkovca do Valjeva (Iverka), a Vučić je najavio da će doći u septembru sledeće godinine sa predstavnicima “Šandong haj spid grupe” da otvori auto-put.

“Život za Braničevski okrug” 

Vučić je rekao da će saobraćajnica značiti život Braničevskom okrugu, privlačenje velikih investitora, kao i razvoj turizma i povratak naših ljudi iz dijaspore u taj deo zemlje.

Predsednik je napomenuo da je Braničevski okrug po površini jedan od najvećih i prirodi jedan od najlepših u zemlji, kao i da mu država već decenijama nije dovoljno poklanjala pažnje odnosno Požarevcu i svim drugim okolnim mestima.

Zahvalio je kineskim prijateljima, predsedniku Si Đinping na partnerstvu i kineskoj “Šandong haj spid grupi” što je ponudila ubedljivo najbolju cenu za taj posao.

Vučić je podsetio da je ta kompanija već radila i sada je angažovana na putarskim projektima u Srbiji i da veoma kvalitetno izvodi radove.

“Kada izgradimo brzu saobraćajnicu do Braničeva i Golupca, krećemo u nastavak prema Brzoj Palanci, a onda i kraka ka Kladovu i Negotinu. Ceo istok Srbije ćemo povezati sa Beogradom i Novim Sadom i moći ćemo da privučemo više velikih investitora”, naveo je predsednik.

Kazao je da je u Požarevcu u pripremi industrijska zona, pošto je grad kupio deo starih fabričkih prostora, koji sada mogu da se ponude velikim investitorima.

Vučić je dodao da to može da se uradi u kratkom roku.

Izrazio je očekivanje da će puno domaćih i stranih turista posetiti Veliko Gradište, Golubac i druga mesta u tom delu Srbije, kada budu izgrađene brze saobraćajnice i lokalnih putevi.

Kaže da će do kraja godine biti obnovljena Dunavska magistrala od Kladova do Donjeg Milanovca, a do maja ili juna i od Donjeg Milanovca do Golupca.

Kada uradimo i marinu u Golupcu i druge infrastrukturne projekte i ako budemo mogli da povežemo i Ramsku tvrđavu i Srebreno jezera, mnogo više ljudi će dolaziti, a to će značiti i mnogo veće prihode, rekao je Vučić.

Dodao je da će se raditi i projekti za vodovod i kanalizaciju, ali i seoski putevi, da bi građani mogli da ostanu na svojim ognjištima.

Vučić je rekao da će videti da država plati kineskoj kompaniji da ona to uradi, pošto trenutno nemamo slobodnih kapaciteta zbog velikog broja projekata u Srbiji i da se uz ugovor o brzoj saobraćajnici potpiše aneks ugovora sa “Šandong haj spid grupom”.

“Ovo je od ogromnog značaja za opstanak istočne Srbije i da pozovemo naše ljude iz Austrije, Švajcarske, Italije, Nemačke… da razmišljaju o povratku i vide šta mogu da urade za otadžbinu i investiraju ovde novac koji su stekli u inostranstvu”, naveo je Vučić.

Naglasio je da će taj prelepi deo Srbije biti dostupniji svima.

“Šandong nastavlja da gradi infrastrukturu u Srbiji”

Izvršni direktor Šandong korporacije Meng Jan rekao je da je ta kompanija uvek na visokom nivou realizovala projekte u Srbiji poput deonice auto-puta “Miloš Veliki” od Obrenovca do Ljiga, i da će izgradnja brze saobraćajnice od Požarevca do Golupca imati veliki značaj za istok Srbije.

“Realizacija ovog projekta će sigurno doprineti većoj stopi zapošljavanja, a nakon izgradnje biće rešeno pitanje saobraćajnog uskog grla, ojačaće veze sa područjima i državama duž autoputa E75. Biće podstaknut ekonomski razvoj Požarevca, Golupca i drugih gradova duž brze saobraćajnice, a istovremeno će biti još jedno svedočanstvo prijateljske saradnje Kine i Srbije”, rekao je Meng Jan.

Istakao je da će kompanija Šandong aktivno učestvovati u izgradnji infrastrukturnih projekata u Srbiji, kako bi pomogla obnovu srpske privrede i dala svoj doprinos ekonomsko- tehničkoj saradnji dveju zemalja.

Meng Jan je naveo kako je Šandong državna korporacija za kapitalne projekte u infrastrukturi koja radi u 100 zemalja sveta sa vrednošću imovine od 141 milijarde evra i upravlja sa 8.000 kilometara auto-puteva i spada u najveće kineske kompanije iz te oblasti.

Ambasadorka Kine Čen Bo rekla je da se seća trenutka potpisivanja ugovora za izgradnju brze saobraćajnice pre dva meseca, kada je predsednik Vučić govorio o perspektivi koju će Dunavski koridor otvoriti za istočnu Srbiju.

“Tada je predsednik Vučić govorio o tome kako će biti povezani divni krajeve Srbije, a već danas sve počinje da se ostvaruje zahvaljujući saradnji naše dve strane”, istakla je ambasadorka Kine.

Ambasadorka Čen Bo je podvukla da je ovo još jedan rezultat saradnje Srbije i Kine u oblasti infrastrukture i izrazila nadu da će Šandong izgraditi kvalitetno i u roku brzu saobraćajnicu do Golupca.

“Uverena sam da će istok Srbije time postajati sve lepši, sa sve više investicija i turista”, rekla je ambasadorka Kine.

Saobraćajnica sa više od 20 mostova 

Brza saobraćajnica je duga 67 kilometara, a projekat je vredan 337 miliona evra.

Ugovor je potpisan s kineskom kompanijom “Šandong haj spid grupom” i predviđeno je da se radovi završe za dve godine, odnosno do novembra 2024. godine.

Brza saobraćajnica će imati po dve saobraćajne trake u oba smera, širine po 3,5 metara.

Takođe, biće izgrađeno više od 20 mostova i nadvožnjaka, uključujući novi most preko Velike Morave.

Planirana je izgradnja 24 petlje i raskrsnice sa lokalnim putevima.

Trasa brze saobraćajnice počinje kod Petlje Požarevac na auto-putu Beograd–Niš, a završava se na ulazu u Golubac i nastavlja se na postojeću Dunavsku magistralu koja ide ka Kladovu.

Planom izgradnje predviđeno je da trasa buduće savremene saobraćajnice prolazi pored postojećeg puta za Požarevac do izlaza iz tog grada ka Velikom Gradištu.

Od te tačke novi put će zaobilaziti građevinske zone Požarevca, Velikog Gradišta i Golupca, što znači da neće prolaziti u blizini naselja na teritoriji te tri lokalne samouprave.

Inicijativu za izgradnju brze saobraćajnice dao je predsednik Vučić u julu prilikom obilaska Hidroelektrane Đerdap i tom delu istočne Srbije.

Početku radova prisustvovali su i ministar građevinarstva Tomislav Momirović i direktor “Koridora Srbije” Aleksandar Antić.

Preuzeto sa: http://www.rts.rs/page/stories/sr/rss/13/ekonomija.html

Admin

Read Previous

Slavlje Kadiza na “San Mamesu”

Read Next

KOD NAS RASTE KAO KOROV: Ovo je jedna od najlekovitijih biljka na svetu, evo kako se koristi! (RECEPT)