
Foto: Keval Parekh from Unsplash
Da li znate da je 2021. godina ujedno i Evropska godina železnice? Tim povodom predstavljena je posebna linija “Connecting Europe Express”, voz koji će preći gotovo čitav kontinent u okviru kampanje za promociju putovanja vozom.
Nažalost, u ovom vozu neće biti putnika iz poznatih razloga… putovaće 36 dana, kroz 26 zemalja, prugama koje prolaze kroz 70 gradova unutar i izvan EU.

PROČITAJTE I…
20.000 kilometara širom Evrope
Na svakom od predviđenih stajališta biće organizovane aktivnosti koje će u fokusu imati značaj i ulogu železnice, kao glavnog kontinentalnog prevoza, njenu održivost, bezbednost i ekonomičnost. Connecting Europe Express će preći čak 20.000 kilometara, a do sada, detalji o programu za svaki grad još uvek nisu otkriveni.
I Srbija deo jedinstvenog projekta
Šta se za sada zna o ovom putovanju? Polazna tačka biće Lisabon 2. septembra, a dva dana kasnije, 4. septembra, voz će stići u Madrid. Odatle će se preseliti u Francusku, a nakon prolaska južnim krakom, brzi voz će posetiti italijanske gradove Milano, Đenovu, Rim i Veronu.
Putovanje će se nastaviti kroz Alpe i u Austriju (prolazeći između ostalih i Insbruck, Salzburg i Beč), Slovačku, Mađarsku, Hrvatsku, Srbiju, Severnu Makedoniju i Grčku.
Po dolasku u Atinu 15. septembra, Connecting Europe Express će krenuti ka Karpatima, da bi putovao Bugarskom, Rumunijom, Mađarskom i Slovačkom, nastavljajući put ka Poljskoj.

PROČITAJTE I…
Kroz severnu Evropu
U poljskom gradu Trakiszki, ekspresni voz će ići duž južnog ruba Baltičkog mora, sa zaustavljanjem u Litvaniji, Letoniji i Estoniji. Po povratku, voz će skrenuti na jug i uputiti se ka Sloveniji, Češkoj, Austriji, Nemačkoj, Švajcarskoj, a nakon zaustavljanja u Berlinu, krenuće putem Kopenhagena i Stokholma.
Moderna železnička mreža
Povratak u Hamburg obeležava putovanje u kojem će ekspresni voz posetiti Holandiju, Belgiju i Luksemburg, a svoje putovanje završava 7. oktobra, dolaskom u Pariz.
Celokupno putovanje predstavlja uniju različitih železničkih operatera na kontinentu, koji nisu svi u EU, već u velikoj evropskoj mreži, u kojoj se i dalje koriste tri različite vrste koloseka.
Održivost i kompleksna mreža
Evropska železnička mreža sa 201.000 kilometara pruga, jedna je od najgušćih na svetu i jedva da je nadmašena od Sjedinjenih Država (sa 203.000 kilometara).
Vagoni i lokomotive nude najodrživiju putnu opremu, generišući samo 0,4% emisije gasova (dok su automobili odgovorni za 71,8%, civilno vazduhoplovstvo za 13,2% i pomorski transport za 14,1%). Putovanje vozom je stoga popularno među mnogim eko turistima.

PROČITAJTE I…
Ostale zanimljive vesti pogledajte ovde.
Podelite ovaj članak…
0Shares