Nema rominga u regionu od 1. jula, ali ipak vodite računa

Potrošnja minuta, poruka i gigabajta od 1. jula obračunavaće se isto kao u nacionalnom saobraćaju u celoj zoni Zapadnog Balkana, kaže u razgovoru za RTS generalni direktor A1 za Srbiju i Sloveniju Dejan Turk.

„Prvo potrošite ono što imate u paketu, a posle toga vam se naplaćuje po cenama koje važe u nacionalnom saobraćaju, kao da ste u Srbiji“, kaže Turk.

Nešto drugačija situacija je sa internetom gde će se određena količina trošiti bez nadoknade, preko toga će operater imati pravo da naplati neke usluge prenosa podataka, ali opet po cenama u nacionalnom saobraćaju. Takođe, biće nekih uvećanja za iznos naknade za roming uslugu.

„Preporuka je da se korisnici pre nego što pođu na put bolje upoznaju sa svojim paketom, odnosno sadržajem paketa i tarifom i onda neće biti iznenađenja. Ako imate odgovarajuću tarifu, neće biti nikakvog uvećanja, ako izađete iz tarife, dobićete veći račun, ali to nikako neće biti uvećanje od nekoliko nula kako se nekima dešavalo do sada“, objašnjava Turk.

Šta čeka korisnike u Grčkoj 

On upozorava da iznenađenja može biti u Grčkoj jer tu još nije postignut dogovor, mada se na tome radi. Očekuju da grčki partner snizi cene rominga, ali to se još nije dogodilo pa se korisnicima preporučuje da paze na potrošnju.

Kada je reč o prenosu podataka, ukidanje rominga odnosi se na fair usage, odnosno umerenu potrošnju. Takav dogovor imaju i operateri u EU, ni tamo se u romingu podaci ne troše po cenama kao kod kuće, posebno ako nameravate da gledate serije i utakmice u visokoj rezoluciji na internetu. Za takve stvari Dejan Turk preporučuje da uzmete posebnu karticu lokalnog operatera.

Što se tiče rada na daljinu, ako ne uključuje mnogo videa i ne prebacujete ogromne fajlove, i u romingu će vam dovoljan biti paket koji inače koristite za poruke, mejlove i uobičajene fajlove.

A1, novo ime, nov pristup

Dejan Turk kaže da je preimenovanje odnosno ribrending iz Vip mobajla u A1 prošao odlično u Srbiji i da su korisnici posle dva meseca u potpunosti prihvatili novo ime operatera.

„Kao Vip smo bili ‘druga priča’ i ‘treća sreća’, revolucionarni, adolescentski brend koji je hodao po ivici i to nam je donelo 2,3 miliona korisnika.“

„A1 je drugačiji brend, ozbiljan, upućen na kvalitet usluge i odnosa s korisnikom i to jeste sada brend koji je našu A1 Telekom Austrija grupu jače pozicionirao na mapi ovog dela Evrope. Prisutni smo na sedam tržišta i imamo 225 miliona korisnika.“

„Idemo uz bok brendovima kao što su Telefonika, T-mobajl, Vodafon. Možemo da nudimo usluge internacionalno. Nadamo se da ćeš uskoro moći u bilo kojoj poslovnici A1 u Evropi da rešiš svoj problem ako si naš korisnik. Da promeniš karticu ili uzmeš neke nove usluge.“

„Kvalitet i pouzdanost je osnova usluge A1. Bila je fama da nam je mreža lošija u ruralnim oblastima i sada nam je zadatak da dokažemo da nije tako. Investiraćemo tri puta više u mrežu. Svaki dan dižemo nove bazne stanice i to će korisnici vrlo brzo osetiti.“

Pet Ge, pandemija i novi sadržaji

Dejan Turk se nada da će krajem godine Srbija raspisati konkurs za 5G frekvencije i da će A1 dobiti mogućnost da se proširi i na taj deo spektra, što će otvoriti prostor za nove usluge.

Trenutno se unutar grupe sprema puštanje 5G mreže u Sloveniji, tokom jula i avgusta, i najveći izazov nije postavljanje novih stanica već sinergija sa 2G, 3G i 4G mrežom, kaže Turk.

Pandemija je bila veliki izazov za mobilne operatere, svi su iznenada prešli na rad od kuće i naglo je porastao saobraćaj u mreži. Prvi put se dogodilo da problema ima u voice (glasovnom) saobraćaju, naročito posle nekih pres konferencija koje su svi građani pratili.

„Više sam lično naučio 2020. nego u prethodnih deset godina. Kao operater smo naučili da budemo brzi i dinamični. Govorio sam da moramo biti brži od virusa ako želimo da budemo uspešni“, kaže Dejan Turk.

Šta je direktor A1 za Srbiju i Sloveniju rekao o planovima za proizvodnju televizijskog programa u Srbiji, poput onog koji već imaju u Austriji i Bugarskoj, koje su mu aplikacije omiljene i koje kvalitete treba da ima neko da bi dobio posao u kompaniji koju on vodi, pogledajte u video-razgovoru koji je sa Dejanom Turkom vodio Zoran Stanojević.

Preuzeto sa: http://www.rts.rs/page/stories/sr/rss/13/ekonomija.html

Admin

Read Previous

Dan odluke – Đoković i Cicipas za titulu i istoriju u Parizu

Read Next

Potpisan ugovor o rekonstrukciji pruge Subotica – Horgoš