
Prema dosadašnjoj praksi, korisnik koji želi da prevremeno otplati kredit putem kredita za refinansiranje druge banke, morao je sam da obavlja niz aktivnosti – da podnese zahtev za prevremenu otplatu, da zahteva i potvrdu o stanju duga na određeni dan, da sa tom potvrdom ode u drugu banku od koje traži kredit za refinansiranje.
Bojan Terzić, generalni direktor Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a naveo je da instrukcija koju su banke dužne da primenjuju od 1. jula ove godine omogućava korisnicima da refinasiraju zaduženje bez potrebe odlaska u banku kod koje žele da zatvore svoje kreditne obaveze i bez rizika da te obaveze ne budu otplaćene.
Naime, korisnici koji žele prevremeno da otplate svoje skupe dugove prema banci (stambene, potrošačke i gotovinske kredit, kao i kreditne kartice, dozvoljeno prekoračenje) jeftinijim kreditom druge banke moći će to da učine samo jednim odlaskom u banku kod koje su pronašli odgovarajući kredit za refinansiranje.
Svu komunikaciju s bankom čiji kredit korisnik želi da refinansira, na sebe preuzima ona banka kod koje korisnik uzima kredit za refinansiranje.
“Do sada ste morali da obavljate niz administrativnih radnji i da ispunite neke procedure da biste prevremeno otplatili kredit. Sada je ideja je da vi odete samo u banku kod koje želite da uzmete kredit za refinansiranje na taj način ćete moći da se koncentrišete na izbor najbolje ponude kod kredita za refinansiranje. I onog trenutka kada ste sigurni da vam to odgovara, vi podnosite zahtev u toj banci, a ta banka pribavlja potvrdu o stanju duga i sprovodi sve druge administrativne radnje sa bankom gde vršite prevremenu otplatu kako bi se kredit u potpunosti zatvorio”, objašnjava Terzić.
Banke pritom, kako kaže, ne mogu korisniku da naplate bilo kakve naknade ili troškove u vezi sa ovim obavezama.
“Banke ove usluge ne mogu na bilo koji način da naplate – ni direktno ni posredno zato što mislimo da je to korisno ne samo korisnicima već i bankama”, navodi Terzić.
Cilj NBS je, kako kaže, da korisnike istovremeno oslobodi administrativnih aktivnosti, da postupak prevremene otplate učini bržim i efikasnijim, te da podstakne konkurenciju među bankama i intenzivira njihovu borbu za klijenta.
Preuzeto sa: http://www.rts.rs/page/stories/sr/rss/13/ekonomija.html