5 TRIKOVA ZA BORBU SA HOLESTEROLOM: Ovo najbolje smanjuje LOŠ A POVEĆAVA DOBAR holesterol

zena-jede-picu

Visok nivo holesterola može imati veliki uticaj na naše zdravlje, potencijalno dovesti do srčanih bolesti, moždanog udara i drugih ozbiljnih zdravstvenih stanja. Za nas je važno da budemo proaktivni i da preduzmemo korake da snizimo nivo holesterola kako bismo održali naše opšte blagostanje.

Ovaj članak se fokusira na različite trikove i promene načina života koji mogu pomoći u efikasnoj borbi protiv holesterola, promovisanju zdravog načina života i poboljšanju vašeg ukupnog kardiovaskularnog zdravlja.

Holesterol je potreban našem organizmu da bi funkcionisao normalno, ali povišen holesterol može da značajno utiče na zdravlje. Kada nam je holesterol povišen, to je alarm koji nam telo šalje da se životne navike moraju promeniti.

Trikovi na osnovu kojih možemo da smanjimo holesterol:

  • 1 kašika maslinovog ulja svako jutro na prazan stomak
  • Jesti više svežeg voća i povrća, nego onog koje je termički obrađeno,
  • Više koristiti filter kafu umesto domaće ili neke druge kafe
  • Svakog dana šetati barem pola sata kako bi porastao HDL – dobar holesterol
  • Proveravati nivo holesterola svaki put u istoj laboratoriji

Namirnice koje mogu da pomognu da smanjimo vrednosti holesterola:

  1. Beli luk
  2. Pasulj
  3. Orasi
  4. Jabuke
  5. Celer

12 najčešćih razloga zašto je holesterol uporno visok?

1. Genetska predispozicija igra važnu ulogu

Ako imate relativno zdrav način života i vaš nivo holesterola je visok – ako imate LDL veći od 160 – verovatno imate neku genetsku komponentu koja dovodi do visokog holesterola. Porodična hiperholesterolemija (FH) je nasledno stanje koje dovodi do nakupljanja holesterola u krvotoku. Kada dobijete dijagnozu visokog holesterola, vaš lekar može da vam prepiše statin, vrstu leka koji blokira supstancu koju vaše telo koristi za stvaranje holesterola. – Statini pomažu u snižavanju LDL holesterola, što smanjuje rizik od moždanog udara ili smrti od srčanog udara.

2. Loš izbor dijete

Ljudi koji imaju visok holesterol trebalo bi da izbegavaju keto dijetu, dijetu s visokim udelom masti, s malo ugljenih hidrata, koja se reklamira kao odlilčna za gubitak težine. Preopterećenje ishrane mesom može povećati unos zasićenih masti, što može povećati nivo holesterola. – Najefikasnije dijete za snižavanje holesterola su biljna ishrana ili veganska ishrana u kojoj smanjujete unos holesterola. Ako želite da uključite meso u ishranu, držite se nemasnih proteina, poput piletine, ćuretine i ribe.

3. Skrivene masti u ishrani

Za nizak holesterol u krvi važno je ograničiti ne samo zasićene masti, već i trans masti, koje povećavaju LDL. Izbacite ove nezdrave masti tako što ćete jesti manje crvenog i prerađenog mesa (poput kobasica), manje putera i punomasnih mlečnih proizvoda.

4. Zdrava ishrana nije dovoljna

Zdrava ishrana je od suštinskog značaja, ali možda neće biti dovoljna ako ste genetski predisponirani na visok holesterol. – Sa promenama u ishrani, možete očekivati smanjenje od 5 do 10 procenata u tome koliko mogu smanjiti vaš holesterol, ali rezultati su promenljivi“, a možda i lekovi – takođe su važne.

5. Ne spremate hranu sami

Kada izađete na večeru, vi ne kontrolišete u potpunosti svoju ishranu. Čak i ako pokušavate da napravite zdrav izbor, ne znate kako je hrana spremljena niti koji se sastojci tačno koriste. Najlakši način da se pridržavate ishrane zdrave za srce je da sami pripremite hranu. I neka restoranska jela budu samo povremena poslastica!

6. Ne vežbate pravilno

Iako je svaka fizička aktivnost dobra, aerobne ili kardiovaskularne vežbe dokazano pomažu u snižavanju LDL i povećanju HD. Razmislite o hodanju, vožnji bicikla, plivanju, plesu ili drugim kardio aktivnostima koje možete raditi umerenim intenzitetom.

7. Uzimate lekove koji povećavaju holesterol

Određeni lekovi – uključujući steroide, retinoide i progestin – koji se koriste za lečenje drugih stanja, mogu povećati nivo holesterola. Zato vaš lekar mora da zna koje sve lekove uzimate. Možda postoje alternativni tretmani koji neće uticati na vaš holesterol.

8. Pijete previše alkohola

Ako ne možete potpuno da se odreknete alkohola, bar ga unosite umereno. Previše alkohola može povećati holesterol i trigliceride, kao i da poveća telesnu težinu. Preporučuje se da muškarci ne piju više od dva pića dnevno, a žene jedno.

9. Ne uzimate statine kako je propisano

Statini su imali ogroman uticaj na spasavanje života. Ali, da bi bili efikasni, moraju se uzeti tačno onako kako je propisano. Pobrinite se da znate kada ih uzimate i u kojoj dozi, a farmaceuti mogu da odgovore na sva vaša pitanja.

10. Statini nisu dovoljno efikasni za vas

Postoji podgrupa ljudi koji nisu u stanju da tolerišu statinske lekove. Pacijentima koji su već imali srčanu bolest ili moždani udar može se dodati i ezetimib. Postoji još jedna klasa lekova koja se takođe može koristiti za snižavanje LDL, koja se naziva inhibitor PCSK9, ali se generalno preporučuje samo kod pacijenata sa vrlo visokim rizikom od srčanog ili moždanog udara.

11. Imate preterana očekivanja

Ako ste nedavno promenili način života ili počeli da uzimate lekove, možda je prerano da očekujete dobre rezultate. Zapamtite, niste razvili visok holesterol preko noći, pa će možda trebati neko vreme da se on vrati na zdrav nivo. Nastavite da radite sa svojim lekarom i pratite plan lečenja kako biste videli rezultate.

12. Oslanjate se na lekove bez promene načina života

Studija objavljena u februaru 2020. u časopisu Američkog udruženja za srce otkrila je da ljudi sa visokim holesterolom imaju tendenciju da dobiju više na težini i da manje vežbaju kada im se prepišu statini. Iako su statini i drugi lekovi za snižavanje holesterola veoma efikasni, nije zamišljeno da budu jedini način za regulisanje visokog holesterola. Ako vam je potrebna pomoć oko promene načina života, potražite savete stručnjaka za ishranu.

Zaključak

Ukratko, borba protiv visokog nivoa holesterola kroz promene načina života, modifikacije u ishrani i redovnu fizičku aktivnost je neophodna za održavanje dobrog zdravlja srca.

Primenom trikova pomenutih u ovom članku, kao što je jedenje hrane bogate vlaknima, izbegavanje zasićenih i trans masti i povećanje fizičke aktivnosti, možete preuzeti kontrolu nad nivoom holesterola i značajno smanjiti rizik od srčanih oboljenja i drugih zdravstvenih problema povezanih sa visok holesterol.

Zapamtite da je doslednost ključna, a praćenje vašeg napretka tokom vremena može vam pomoći da postignete svoje ciljeve i održite zdrav način života u godinama koje dolaze.

Admin

Read Previous

Интер одбранио титулу у Купу Италије против Фјорентине

Read Next

Da li znate li zašto svaki dom ima svoj specifičan miris?