3 trika da ultra brzo povećate vitamin D u organizmu

3 načina da povećate vitamin D u organizmu – ovo je važno uraditi preko zime!

Vitamin D je izuzetno značajan za imunitet, zdravlje kostiju, očuvanje ćelija i ravnotežu celog organizma. Nedostatak ovog vitamina povezan je sa nizom oboljenja, kao što su rahitis, reuma, osteoporoza, visok krvni pritisak, kardiovaskularna oboljenja, usporen metabolizam i drugi poremećaji…

Glavni izvor vitamina D je sunčeva svetlost, pa tokom zime mnogo ljudi pati od nedostatka ovog vitamina koji je neopghodan za zdravlje. Kako biste nadoknadili nivo vitamina D u organizmu i imali ga dovoljno i u hladnim danima, pokušajte da ga unesete na sledeća 3 načina:

1. Provedite više vremena napolju

Kada zraci sunčeve svetlosti dotaknu vašu kožu, pokreće se hemijski proces koji na kraju dovodi do proizvodnje vitamina D. Količina sunca potrebna za proizvodnju dovoljno vitamina D može varirati, ali istraživanja sugerišu da za održavanje dovoljnih nivoa vitamina D – Cilj je da provedete najmanje 5 do 30 minuta na Suncu dnevno ili najmanje dva puta nedeljno između 10 i 16 časova. Čak i zimi kada je oblačno izađite napolje, jer sunčevi zraci koje ne primećujete mogu pomoći da dobijete dozu vitamina D.

Slični tekstovi

2. Konzumirajte više hrane koja je bogata vitaminom D

Povećanje unosa hrane i pića koja sadrže vitamin D je takođe opcija ako želite da povećate nivo ovog neophodnog vitamina. Međutim, samo nekoliko namirnica prirodno sadrži vitamin D, a mnoge imaju samo nizak nivo vitamina. Hrana koja može pomoći u unosu vitamina D:

  • ulje jetre bakalara
  • pastrmka
  • losos
  • pečurke
  • obogaćena mlečna i nemlečna mleka
  • žitarice od celog zrna
  • sardina
  • žumance
  • sir

Ove namirnice obezbeđuju 20% ili više vaše dnevne vrednosti vitamina D po porciji i smatraju se visokim izvorima vitamina D.

3. Suplementi

Ukoliko analizom krvi ustanovite da vam nedostaje vitamin D, onda možete koristiti suplemente. Potrebno je da vam lekar prepiše dozi vitamina D koju treba da uzimate, jer previše unosa ovog vitamina u organizam može biti rizičnije nego njegov nedostatak. Pre upotrebe suplemenata obavezno se konsultujte sa lekarom.

Pratite Krstaricu i preko mobilne aplikacije za Android i iPhone.

Preuzeto sa: https://www.krstarica.com/feed/

Admin

Read Previous

OVA VEŽBA ZATEŽE BAŠ SVAKI MIŠIĆ, TOPI SALO, UMANJUJE BOLOVE U LEĐIMA: Dovoljno je da je radite 5 minuta dnevno! (VIDEO)

Read Next

Venecijanska komisija: Revidirani nacrt ustavnih amandmana ispunjava većinu ključnih preporuka